Тести

        

Асоціативний тест "Чарівні двері"

Уявіть, що ви заходите в білі двері. 
Опишіть двері: як вони виглядають, де знаходяться. З якого матеріалу зроблені ці двері? Чи легко Вам відкрити її? І, нарешті, - що за дверима? Яка обстановка, комфортно Ви себе почуваєте? Чи є там люди, тварини або казкові істоти? Вони Вам подобаються чи, може, викликають страх? Постарайтеся відповідати на питання максимально детально. Не стримуйте образи, які випливають з підсвідомості: можливо, вони намагаються донести до Вас важливу інформацію.
Запишіть!

Після білих дверей, не заглядаючи в тлумачення тесту, по черзі уявіть:

блакитні двері,
бузкові двері,
чорні двері,
червоні двері,
зелені двері -і себе за кожною з них. 
Опишіть кожні двері і приміщення за нею. Де Вам сподобалося найбільше? Куди хотілося б повернутися, а куди - ні?



КЛЮЧ ДО ТЕСТУ
Психологи вважають, що кожна з дверей відповідає певній галузі життя.
Біла - це Ваше сприйняття смерті, блакитна - відношення до дитинства, бузкова - до релігії, містики і всього потойбічного, чорна - до сексу, червона - це Ваша творчість, а зелена - взаємини з друзями. До тлумаченню результатів варто підійти творчо. Краще звертати увагу не стільки на деталі, скільки на відчуття, що виникли у Вас за кожною з дверей. Ви відчували себе розслаблено або, навпаки, напружено? Цікаво було або нудно? Весело або сумно? І так далі. Велике значення мають люди, тварини та інші істоти, яких зустріли за дверима. Вони знайомі Вам чи ні, чи комфортно Ви себе почували в їхньому товаристві?
 

                               

 Складіть і запишіть коротеньку історію, в якій використовувалися б такі слова:
садівник,
сад,
ведмідь,
ліс,
річка,
квіти,
ключ.                                  

 Довго не думайте, пишіть що перше прийде в голову.


Важливо: Не читайте ключ до того як напишіть розповідь, буде нецікаво!  




КЛЮЧ:

1. Садівник - це і є Ви! 
Яким Ви його представили, таким ви і є в житті: або люблячим свою справу, з любов'ю доглядають за садом, або навпаки!

2. Сад - територія садівника. 
Тобто, або ваш зовнішній світ (більше притаманне екстравертам), або ваш внутрішній світ (для інтровертів). Сад може бути, наприклад, чистим і доглянутим, або запитаним і порожнім.

3. Ведмідь - це протилежну стать, 
тобто або ваш чоловік або ваша жінка. Або те, як ви собі його (її) несвідомо уявляєте.

4. Ліс - це місце проживання протилежної статі. Наприклад, якщо ліс далеко,  то і ви так само далеко у ваших стосунках від вашого чоловіка або жінки.

5. Квіти - справа життя, тобто, то чим ви займаєтеся, ваша робота, ваші цілі, місія і т.д.

6. Річка - Ваше життя, в цілому. Вона може бути вируючою, глибокою, з чистою водою, яка і асоціюється з вашим життям. А може бути вузькою, з брудною водою, сіркою і неприємною.

7. Ключ - спосіб відкритися у взаєминах з партнером і вирішувати виникаючі в них проблеми. Наприклад, якщо ви втратили ключ, то можливо в житті є ситуації, які ви не знаєте як вирішити в даний момент.

                                         

Методика “Мій клас”

Молодші школярі відчувають певні труднощі при роботі з шкалами, опитувальниками, тестами, що вивчають становище дитини в колективі, які традиційно використовуються в соціально-психологічній практиці. У такому випадку зручніше використовувати дану методику.
До уваги учнів пропонується листок з малюнком класу.  

Інструкція: “На цьому малюнку схематично зображений ваш клас. За столом сидить вчитель, учні зайняті своєю справою. Частина хлопців грається. Знайдіть і позначте хрестиком на малюнку себе, напишіть поруч свої ім’я та прізвище. Потім позначте (теж хрестиком) на малюнку свого товариша, напишіть поруч його ім’я і прізвище”.

Психологу важливо знати:
З ким із учасників ситуації ототожнює себе досліджуваний?
Яке місце в класі він відводить ідентифікованому з собою персонажу (поруч з учителем, поза класною кімнатою, разом з хлопцями, один)?
Який зміст занять, емоційно значимих для школяра?
Аналіз результатів:
На малюнку позначені позиції, що вказують на вираженість пізнавальних інтересів: вирішення завдання біля дошки, спільне читання книги, питання, що задаються вчителю. В даному випадку ідентифікація щодо цієї позиції буде свідчити про адекватність соціально-психологічного та навчального статусу молодшого школяра.
Позиція “один, далеко від вчителя” – емоційно неблагополучна позиція дитини, яка вказує на труднощі адаптації до перебування в класному колективі.
Ототожнення себе з дітьми, що стоять у парі, разом грають, – доказ благополучної соціально-психологічної позиції дитини.
Місце поряд з учителем: учитель в даному випадку є значущою особою для досліджуваного, а досліджуваний ототожнює себе з учнем, прийнятим вчителем.

Ігрова позиція: не відповідає навчальній позиції.

                                                  

МЕТОДИКА «ДЕРЕВО» АБО "ДЕ ВИ НА ДЕРЕВІ?"
(Тест на поточний стан)
Перевірте себе перед читанням Смайлик «smile»
Учням пропонуються листи з готовим зображенням сюжету: дерево і розташовані на ньому і під ним чоловічки. Кожен учень отримує лист з таким зображенням (але без нумерації фігурок). Виходячи з досвіду ми не пропонуємо уч-ся спочатку підписувати на аркуші своє прізвище, так як це може вплинути на їх вибір. Завдання дається в такій формі: «Розгляньте це дерево. Ви бачите на ньому і поруч з ним безліч чоловічків. У кожного з них - різний настрій і вони займають різне становище. Візьміть червоний фломастер і обведіть того чоловічка, який нагадує вам себе, схожий на вас, ваш настрій в новій школі і ваше становище. Ми перевіримо наскільки ви уважні. Зверніть увагу, що кожна гілка дерева може дорівнювати вашим досягненням і успіхам. Тепер візьміть зелений фломастер і обведіть того чоловічка, яким ви хотіли б бути і на чиєму місці ви хотіли б перебувати ».
Інтерпретація результатів виконання проективної методики «Дерево» проводиться нами виходячи з того, які позиції вибирає даний учень, з положенням якого чоловічка ототожнює своє реальне і ідеальне положення, чи є між ними відмінності. Інтерпретація розроблена нами з урахуванням усних рекомендацій Д. Лампенов, досвіду практичного застосування методики та порівняння її результатів з спостереженнями за поведінкою учнів, даних, отриманих від вчителів і батьків, з бесіди з дитиною. Для зручності пояснення ми підписали номера на кожній з фігурок чоловічків.
Вибір позиції № 1, 3, 6, 7 характеризує установку на подолання перешкод
№ 2, 19, 18, 11, 12-товариськість, дружню підтримку
№ 4 - стійкість положення (бажання добиватися успіхів, які не долаючи труднощі)
№ 5 стомлюваність, загальна слабкість, невеликий запас сил, сором'язливість
№ 9 мотивація на розваги
№ 13, 21 - відстороненість, замкнутість, тривожність
№ 8 характеризує відстороненість від навчального процесу, відхід у себе
№ 10, 15 комфортний стан, нормальна адаптація
№ 14 кризовий стан, «падіння в прірву».
Позицію № 20 часто вибирають як перспективу учні із завищеною самооцінкою і установкою на лідерство
Слід зауважити, що позицію № 16 уч-ся не завжди розуміють як позицію «чоловічка, який несе на собі чоловічка № 17», а схильні бачити в ній людини, підтримуваного і обіймають один (чоловічком під № 17).

Немає коментарів:

Дописати коментар